Podcast

Sztukmistrz: skrzypce i fortepian solo (podcast)

Obrazek tytułowy

Nieraz dzieje się tak, że ze spotkania z danym artystą czy wysłuchania jakiejś płyty wywodzi się pomysł na niemal dwugodzinną audycję! Tak było w przypadku tego wydania Sztukmistrza: zapoznanie się z nowym albumem skrzypka Mateusza Smoczyńskiego „Metamorphoses” i odkrycie solowego krążka „Un jour si blanc” pianisty François Couturiera sprawiły, że oto przed Wami audycja poświęcona ich instrumentom w solowych wydaniach. Spektrum szerokie: od Bacha i Ravela, przez Seiferta i Crossman-Hecht, po Pifarély'ego i wymienionych muzyków. Przekonajcie się, ile barw, ile emocji oraz ile opowieści może wydobyć się z samotnie brzmiących skrzypiec i fortepianu...

  1. Mateusz Smoczyński „Violin Sonata No.1 – Metamorphoses (Prayer, Lament, Mantra, Confession)” („Metamorphoses”, 2018)
  2. François Couturier „L'intemporel” („Un jour si blanc”, 2010)
  3. François Couturier „Le soleil rouge” („Un jour si blanc”, 2010)
  4. Dominique Pifarély „ Meu Ser Elástico” („Time Before and Time After”, 2015)
  5. Vitaly Pisarenko „Alborada del gracioso” Maurice'a Ravela (koncert, 2013)
  6. Zbigniew Seifert „Confessions” („Solo Violin”, 1978)
  7. Eva Crossman-Hecht, muzyka fortepianowa (ścieżka dźwiękowa baletu „Artifact Suite”)
  8. Hillary Hahn „Chaconne, Partita No. 2 BWV 1004” J.S. Bacha (nagranie studyjne)

autor: Maciej Krawiec

Tagi w artykule:

Powiązane artykuły

polecane

newsletter

Strona JazzPRESS wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie plików cookies, możesz w każdej chwili zablokować je, korzystając z ustawień swojej przeglądarki internetowej.

Polityka cookies i klauzula informacyjna RODO