Teo Olter Quintet wystąpi 14 grudnia w warszawskim Domu Kultury Kadr.
Skład:
- Teo Olter – perkusja
- Kamila Drabek – kontrabas
- Tymek Bryndal – gitara basowa
- Tadeusz Cieślak – saksofony, flet
- Aleksander Żurowski – piano
Teo Olter Quintet: In Pursuit of Happiness to muzyka drogi. Udźwiękowienie podróży – pogoni za szczęściem. Muzyka pełna ciepła i nadziei mimo oczu otwartych na świat. Wyzwalające, rwące do tańca dwa basy to stabilny fundament, na którym opiera się brzmienie quintetu. Kompozycje na płycie łączą precyzyjnie skonstruowane subtelne pomysły z nieokiełznaną energią improwizacji napędzającą kolejne obroty formy i dialogi między instrumentami.
Debiutancki album grupy ukazał się w marcu 2024 w trójmiejskiej wytwórni Alpaka Records i z zebrał bardzo pozytywne recenzje, między innymi Top Note magazynu JazzPRESS oraz wysokie oceny od takich dziennikarzy jak Bartek Chaciński czy Maciej Krawiec.
Podczas premierowej trasy koncertowej zespół zagrał wiele koncertów w Polsce i na festiwalach takich jak Jazz Jantar, Jazz na Wyspie, Lublin Jazz oraz w prestiżowym cyklu Jazz.pl prowadzonym przez Drugi Program Polskiego Radia. Każdy koncert to okazja do ewolucji materiału i nowych interpretacji płytowych kompozycji, bardzo często pojawiają się nowe rozwiązania oraz całkiem nowe utwory pisane w trasie, na próbie dźwięku i pomiędzy koncertami. Sprawia to, że mimo przywiązania do spisanych kompozycji, każdy koncert jest inny, a muzyka zespołu żyje własnym życiem.
Teo Olter – urodzony w Gdyni w 1996 r. Mieszka w Warszawie. Muzyk związany od 2012 roku z warszawską sceną muzyki improwizowanej. Perkusista zespołu Pokusa, który koncertował na Off Festiwalu, Unsound Festival, Jazz Jantar, Jazz nad Odrą, w wielu klubach w Polsce oraz w Niemczech i Belgii. Zespół wydał trzy płyty. Pierwszą, gdy Olter miał 16 lat. Przy drugiej współpracował z wytwórnią LADO ABC. Wraz z Pokusą skomponował i wykonuje muzykę do spektaklu Rewolucja, której nie było Teatru 21 w reżyserii Justyny Sobczyk oraz spektaklu Jak przestałem być idealny w reżyserii Justyny Wielgus.