Hizbut Jámm - Hizbut Jámm
Tworzenie muzyki ponadkulturowej Raphael Rogiński zdaje się traktować z prawdziwym poczuciem misji.
WięcejTworzenie muzyki ponadkulturowej Raphael Rogiński zdaje się traktować z prawdziwym poczuciem misji.
WięcejNiepokojący Sundial, taneczny Diomede, garażowy EKUZ, przebojowe Hoshii, enigmatyczny Mad Ship czy potężnie brzmiące składy Marka Pospieszalskiego i Tomasza Dąbrowskiego – na przestrzeni zaledwie kilku lat Grzegorz Tarwid realizował się w wielu doskonałych projektach.
Więcej„Wychodzimy z założenia, że jeśli sami coś zrobimy, to nie będziemy mieli do nikogo pretensji” – przyznał przed dziesięcioma laty Krzysztof Gradziuk.
WięcejYoung Power było więc piękną młodzieńczą (choć przez te 30 lat regularnie obecną w moim odtwarzaczu) historią… by nagle znów stać się teraźniejszością.
WięcejTajemniczy tytuł trzeciego krążka tria, które tworzą Wojciech Jachna (trąbka, kornet), Jacek Mazurkiewicz (kontrabas, elektronika) i Jacek Buhl (perkusja), skrywa najbardziej eksperymentalny materiał grupy, będący jednocześnie jej najwybitniejszym osiągnięciem.
WięcejPrzez ostatnie trzy lata zespół Bastarda (Paweł Szamburski – klarnet, Tomasz Pokrzywiński – wiolonczela, Michał Górczyński – klarnet kontrabasowy) zdawał się robić wszystko, by odejść od repertuaru żydowskiego.
WięcejPamięć jest niezwykłym źródłem inspiracji. Obojętnie, czy uczucia towarzyszące aktowi twórczemu są świeże, czy odległe – ich ucieleśnienie potrafi prowadzić do wspaniałych efektów.
WięcejAlbum „Wooden Music I” jest pierwszą częściąwydanych po 50 latach koncertowych nagrań Tomasz Stańko Quintet pochodzących z archiwów Radio Bremen. Koncert, zarejestrowany w Bremie w czerwcu 1972 roku,dokumentuje mało znany okres twórczości Tomasza Stańki.
WięcejStrona JazzPRESS wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie plików cookies, możesz w każdej chwili zablokować je, korzystając z ustawień swojej przeglądarki internetowej.
Polityka cookies i klauzula informacyjna RODO