! News

L.A.S. Listening and Sounding: podsumowanie wydawnicze roku 2024

Obrazek tytułowy

L.A.S. Listening and Sounding, wytwórnia muzyczna trębacza Piotra Damasiewicza, przygotowała swoje wydawnicze podsumowanie roku 2024. W ciągu ostatnich 12 miesięcy nakładem labela ukazały się trzy płyty: Świtanie, Zerwane rozmowy oraz Krew. Każda z nich jest projektem samego Damasiewicza.

Jako pierwsza w tym roku ukazała się winylowa edycja albumu Krew duetu Piotr Damasiewicz & Kuba Wójcik, który początkowo wyszedł w 2023 roku wyłącznie na CD oraz w formacie cyfrowym. Krew jest dźwiękowym portretem RCKiK, który posłużył muzykom jako punkt wyjścia do opowiedzenia historii definiowanych przez przenikające się perspektywy postrzegania krwi i jej znaczenia w obszarze filozoficznym, kulturowym, artystycznym, a także socjologicznym. „Powstała historia, w której w symboliczny sposób przemierzamy drogę od narodzin człowieka, przez etap jego śmierci klinicznej, następnie proces transfuzji aż po finalne przebudzenie jako moment ponownych narodzin” - opowiadają twórcy.

krew.jpg

Następnie 16 maja miała miejsce premiera płyty Świtanie w wykonaniu Piotr Damasiewicz Into the Roots. Koncept albumu to z jednej strony czerpanie z tradycji muzycznej Karpat i częściowo Maroka, a z drugiej inspiracja Wschodem, zarówno tym na pograniczu Europy i Azji, jak i poprzez instrumentarium czy środki wykonawcze - również i tym dalekim. Pojawili się zatem nowi wykonawcy i nowe instrumenty, takie jak koto (Katarzyna Karpowicz), cymbały, szałamaja, flet barokowy (Michał Żak). Całość została zarejestrowana w Polskim Radiu we współpracy z Radiowym Centrum Kultury Ludowej przez inżyniera Tadeusza Mieczkowskiego.

Piotr-Damasiewicz-Switanie.jpg

Jako ostatnia nakładem L.A.S. został wydany materiał Zerwane rozmowy, nagrany przez Damasiewicza w duecie z wokalistką Aleksandrą Popławską. Piotr Damasiewicz skomponował i zaaranżował muzykę do poezji wrocławskiej poetki Agnieszki Wolny Hamkało, którą zinterpretowała aktorka Aleksandra Popławska. Album wyróżnia jego forma w stu procentach analogowa, zarówno pod względem muzycznym, jak i wizualno-graficznym, ale tez poligraficznym i produkcyjnym. Projekt został nagrany w przestrzeni Muzeum Książki Artystycznej. W miejscu tym nie sama przestrzeń i ludzie zdefiniowali wyjątkowość projektu, ale zagrały na nim również przedmioty, generując szczególne brzmienie. Mowa o kilkusetletnich maszynach drukarskich, ponad stuletnim fortepianie, na którym grał sam Artur Rubinstein, i o drewnianych podłogach oraz meblach z czasów przedwojennych ubiegłego stulecia. Nagranie zostało wykonane w duecie w stu procentach „na setkę” - na żywo, na taśmę, bez produkcyjnych zabiegów edycyjnych, bez nakładania na siebie ścieżek i w tej formie funkcjonuje na kasecie magnetofonowej.

Zrzut ekranu 2024-11-26 o 11.31.09.jpg

L.A.S. Listening and Sounding to inicjatywa koncertowo-wydawnicza utworzona przez Piotra Damasiewicza, której celem oprócz samego wydawania muzyki jest propagowanie sztuki i muzyki poprzez wspólne jej doświadczanie na linii słuchacz-muzyk, artysta-widz. Energia powstała podczas koncertów i nagrań live pozwala stworzyć wyjątkowe wydawnictwa okraszone insertami, na których umieszczone są wrażenia słuchaczy na temat wysłuchanej muzyki, jako namacalny wynik współdziałania. To realizacja wzajemnej potrzeby dzielenia się wiedzą i umiejętnościami, przebywania w harmonii i naturze, wzajemnego poszanowania przestrzeni, budowania relacji ze światem, spojrzenie z dystansem na to co wokół się dzieje, koncentracja na własnych potrzebach, słuchanie siebie i innych, odmienne postrzeganie świata, zgoda z naturą i samym sobą, kierowanie się intuicją.

Tagi w artykule:

Powiązane artykuły

polecane

newsletter

Strona JazzPRESS wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie plików cookies, możesz w każdej chwili zablokować je, korzystając z ustawień swojej przeglądarki internetowej.

Polityka cookies i klauzula informacyjna RODO