Tomasz Dąbrowski - trębacz, kompozytor, improwizator. Wielokrotnie nagradzany zarówno w Polsce jak i za granicą. W dorobku artystycznym ma liczne albumy solowe oraz wydawnictwa na których wystepował jako sideman. Współpracował z Tomaszem Stańką, Tyshawnem Sorey'em i Kris Davis. Jest członkiem kolektywu muzycznego i wydawnictwa Barefoot Records. Wychwalany przez najważniejszy Amerykański magazyn jazzowy - Downbeat, jako jeden z najbardziej różnorodnych i ciekawych muzyków Europejskich znalazł się również na liście 15 najważniejszych muzyków Europejskich według prestiżowego magazynu AllAboutJazz.
Dla naszych czytelników i słuchaczy przedstawia pięć płyt do których chętnie wraca.
(Opisy albumów od Redakcji)
Don Cherry - Complete Communion
Debiut Dona Cherry'ego w roli lidera. Debiut sensacyjny. Liderowi udało się zebrać muzyków, z którymi zintegorwał się w sposób niemal doskonały, tworząc dwie obszerne improwizowane kompozycje łączące wiele różnych muzycznych inspiracji. Zaskoczeniem jest udział w tym nagraniu Gato Barbieriego.
Keith Jarrett - My Song
Drugi album europejskiego kwartetu Jarretta wydany przez ECM. Nagrania zespołu pianisty z udziałem Jana Garbarka, Palle Danielssona i Jona Christensena ukazały się w roku 1978. Niezwykłą popularność zdobył tytułowy utwór z płyty, stając się standartem nagrywanym później wielokrotnie przez samego Jarretta jak i przez innych muzyków.
Pablo Moses - A Song
Drugi album w dyskografii wokalisty reagge. Wydany pięć lat po debiutanckim Revolutionary Dream, który nadal pozostaje najbardziej znaną płytą w karierze artysty.
Jeremy Pelt - Identity
Łagodne i nastrojowe oblicze Jeremy'ego Pelta. Płyta nagrana z udziałem pianisty Franka LoCrasto (grającego także na fenderze), saksofonisty i klarnecisty Myrona Waldena, basisty Vicente'a Archera, perkusisty Erica McPhersona, gitarzysty Mike'a Moreno oraz wibrafonisty Warrena Wolfa.
Tomasz Stańko - Bluish
Tomasz Stańko – trąbka, Jon Christensen – perkusja, Arild Andersen – kontrabas, gitara basowa. Nagrania tego właśnie tria ukazały się w roku 1992. Na album składa się sześć kompozycji Stańki i trzy Andersena.