News

Gwiazdy Jazzu charytatywnie na rzecz Dziecięcego Centrum Transplantacji!

Obrazek tytułowy

28 stycznia 2018r o godz. 17.30 w Starym Młynie (Hotel BOSS, Miedzeszyn, Żwanowiecka 20) odbędzie się koncert specjalny Wawer Music Festival - Gwiazdy Jazzu charytatywnie na rzecz Dziecięcego Centrum Transplantacji w Instytucie Centrum Zdrowia Dziecka. Organizatorami koncertu są Piotr Kaliciński i Jarosław Drzewiecki. Podczas koncertu wystąpią: Marita Alban Juarez Quartet, Kuba Stankiewicz Trio oraz Kuba Badach z zespołem.

Instytut Centrum Zdrowia Dziecka jest jednym z największych i wiodących ośrodków transplantacyjnych u dzieci na świecie. Ponad 1700 dzieci miało tu wykonane przeszczepienie wątroby, nerki, jelita lub serca.

Przed ponad rokiem udało się zrealizować ideę stworzenia dedykowanego dzieciom leczonym przeszczepieniem narządu Dziecięcego Centrum Transplantacji było to możliwe dzięki środkom publicznym (Narodowy Program Rozwoju Medycyny Transplantacyjnej), oraz ofiarności wielu darczyńców zarówno instytucjonalnych jak i prywatnych. Powstał ośrodek doskonale wyposażony, ale też bezpieczny i przyjazny dla chorych dzieci i ich rodziców.

Utrzymanie infrastruktury, uzupełnianie wyposażenia medycznego, poprawianie warunków pobytu dzieci i ich opiekunów wymaga jednak stałego pozyskiwania środków pozabudżetowych, szpital nie jest w stanie tego zapewnić w sytuacji ogromnego niedofinansowania i zadłużenia.

W styczniu 2017 roku odbył się pierwszy koncert charytatywny „Gwiazdy Jazzu dla Dziecięcego Centrum Transplantacji”, który był wielkim wydarzeniem muzycznym z udziałem takich gwiazd jak Gary Guthman Quartet, Beata Przybytek, czy Krzysztof Ścierański New Quartet, i pozwolił uzyskać 40.000 zł na potrzeby ośrodka.

Marita Alban Juarez Quartet

Marita Alban Juarez - vocal
Dominik Wania - fortepian
Andrzej Święs - kontrabas
Jose Manuel Alban Juarez - perkusja

Marita Albán Juárez Quartet to grupa założona przez peruwiańsko-polskie rodzeństwo muzyków, wokalistkę Maritę i perkusistę Jose Manuela w 2011 r. „Długo szukaliśmy odpowiedniego składu grupy, aż zagraliśmy z Dominikiem Wanią fenomenalnym pianistą – uczniem m.in. Danilo Pereza, - to było olśnienie. Dołączył do nas Andrzej Święs, który jest basistą jazzowym, ale z pasją pogrążył się m.in. w tradycji afro- peruwiańskiej, która muzycznie inspiruje nas najbardziej. Nagrałam moje najlepsze muzyczne rodzinne wspomnienia - latynoskie klasyczne piosenki/melodie z lat 70 i wcześniejsze. To one stały się tematami naszych improwizacji. Płyta Aguas Calientes zbudowany jest z tradycji Afroperu, Kuby, Argentyny i wreszcie z Brazylii, album reinterpretuje idee bardzo różnorodnych stylów mieszczących się w ramach latin-jazz’u. Zarejestrowaliśmy materiał z miejsca, praktycznie na żywo, a dopiero później zaczęliśmy grać koncerty, podczas których rozwijały się w nas kolejne pomysły i dojrzewały kolejne interpretacje.Jest tu na pewno sporo z ideologii tropicalismo, i wiele tematów równościowych, feministycznych, to wszystko za sprawą historii rodzinnych, a także wspaniałych i bardzo inspirujących postaci Elis Reginy czy Susana Baca”.

Marita Albán Juárez –z wykształcenia jest chopinolożką, ale południowoamerykański temperament, który ma we krwi, nie pozwolił jej zamknąć się w ramach muzyki klasycznej. Będąc więc autorką trzech książek o Chopinie i prowadząc badania naukowe, postanowiła studiować wokalistykę jazzową i to pod pod okiem Ewy Bem i Izy Zając na Wydziale Jazzu PSJ w Warszawie. Od kilku lat koncertuje w Polsce i zagranicą w klubach, teatra ch i na festiwalach jazzowych; szerszej publiczności znana jest też z TV jako prezenterka dokumentów i programów o muzyce klasycznej m. in Efekt Chopina Chopin Reloaded, 2010. prod. VisionHouse/BBCWorld.

Dominik Wania – obsypany w ostatnich latach licznymi nagrodami za debiut i dla najlepszego pianisty jazzowego, poza intensywną działalnością koncertową, na gruncie muzyki improwizowanej - współczesnej, jazzowej z elementami elektroniki fascynuje się Maurice’m Ravelem i jemu poświęcił debiut swojego zespołu. Stale grywa z Tomaszem Stańko i muzykami związanymi z wytwórnią ECM. Wykłada improwizację jazzową w Krakowie w Akademii Muzycznej.

Andrzej Święs – ma w dorobku dziesiątki płyt i od lat jest jednym z najlepszych i najciekawszych basistów młodego pokolenia, występował m.in. z Lee Konitz, Greg Osby, George Garzone, Karl Martin Almqvist, Jacques Schwarz-Bard i wieloma mistrzami polskiego jazzu. Od kilku lat co roku nominowany za swoje nagrania do Fryderyków.

José Manuel Albán Juárez – jest niezwykle wszechstronnym muzykiem z gigantycznym dorobkiem, oprócz latin-jazzu angażuje się w muzyką współczesną, elektroniczną, bierze udział w eksperymentalnych projektach soundsystemowych, ponadto jest członkiem hip-hopowej grupy Łona, Webber & The Pimps, projektu Kazana Twister / Albán Juárez oraz założycielem kolektywu - orkiestry salsowej Salsa Central. Obecny w projektach takich mistrzów jak: Zbigniew Namysłowski, Andrzej Jagodziński, Tomasz Stańko, Maanam i inni.

Kuba Stankiewicz Trio

Kuba Stankiewicz - fortepian
Wojciech Pulcyn - kontrabas
Sebastian Frankiewicz - perkusja

Kuba Stankiewicz od wielu lat należy do ścisłej czołówki polskich pianistów jazzowych. W latach 80. grał z zespołem Jana Ptaszyna Wróblewskiego, potem z kwintetem i kwartetem Zbigniewa Namysłowskiego (płyty Open i Song Of Innocence). W latach 1987-1990 studiował w Berklee College of Music w Bostonie (dyplom w klasie fortepianu), gdzie został wyróżniony Nagrodą Oscara Petersona. Był półfinalistą prestiżowego Międzynarodowego Konkursu Pianistów Jazzowych im. Theloniousa Monka w Waszyngtonie. Z działalności amerykańskiej Stankiewicza warto także przypomnieć jego współpracę z orkiestrą legendarnego klarnecisty i bandleadera Artiego Shawa. Po powrocie do kraju zakłada kwartet z Henrykiem Miśkiewiczem, Adamem Cegielskim oraz Cezarym Konradem, i nagrywa w 1993 roku płytę Northern Song (wybraną przez czytelników Jazz Forum Płytą Roku), potem współtworzy formację Traveling Birds (Darek Oleszkiewicz, Piotr Wojtasik, Piotr Baron, Cezary Konrad), której nagrania (Traveling Birds Quintet, 1994 i Return To The Nest, 1995) ugruntowały jego mocną pozycję na krajowej scenie. Grał m. in. z takimi muzykami jak Scott Hamilton, Art Farmer (płyta Art In Wrocław), Sheila Jordan, Janusz Muniak, Tomasz Szukalski i Anna Maria Jopek. Pod koniec lat 90. powstał nostalgiczny album „Ulice wielkich miast" z opracowaniami piosenek zmarłej w 1997 roku Agnieszki Osieckiej. A w kilka lat później bezprecedensowy na gruncie jazzu Chopin Songbook z jazzowymi ujęciami pieśni (osobno w wersjach polskiej i angielskiej), który zespół przedstawił na festiwalu Jazz Jamboree w 2003 roku i ponownie w roku 2010 (kilkakrotnie) w ramach Roku Chopinowskiego (w tym również na festiwalu Chopin i jego Europa w Warszawie). W 2012 roku Kuba Stankiewicz nagrał autorski album Spaces, który otrzymał nominację do Wrocławskiej Nagrody Muzycznej oraz dorocznej nagrody Akademii Fonograficznej FRYDERYK 2013 w kategorii Album Roku - Muzyka Jazzowa. W tym samym roku ukazała się jego solowa płyta z własnymi interpretacjami muzyki filmowej Wojciecha Kilara. W 2014 roku Kuba Stankiewicz nagrał w studio w Los Angeles - wraz z Peterem Erskine’m i Darkiem Oleszkiewiczem płytę z utworami Victora Younga, którą wydał Warner Classics. Pianistyka Kuby Stankiewicza, choć wyrasta z klasycznych amerykańskich wzorów, częściej zmierza w stronę romantycznej liryki niż dynamicznych ekstremów. Jest to jednak w każdym wypadku rasowy jazz osadzony w przekonującym timingu, otwarty na partnerów. Kuba Stankiewicz w ostatnich latach zajmuje się działalnością pedagogiczną (doktorat w 2009 roku, habilitacja w 2016 roku na Akademii Muzycznej we Wrocławiu). Jest też specjalistą od muzycznych programów komputerowych.

Wojciech Pulcyn - kontrabasista, absolwent Szkoły Muzycznej im. Fryderyka Chopina na wydziale jazzowym, oraz Policealnego Studium Jazzu im. Henryka Majewskiego w Warszawie, w klasie prof. Zbigniewa Wegehaupta. W 1995 z zespołem Joint Venture (M. Tokaj, Ł. Żyta, M. Gawdzis) zdobył I nagrodę, wyróżnienie indywidualne, oraz wyróżnienie za kompozycję na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Jazzowych Jazz Juniors w Krakowie. Z tym zespołem w 1997 roku zdobył I nagrodę na Konkursie Standardów Jazzowych w Siedlcach, oraz wyróżnienie na konkursie Zespołów Jazzowych w Hoeilaart (Belgia). W 1998 z Triem Marcina Maseckiego zdobył I nagrodę na Konkursie Standardów Jazzowych w Siedlcach, trzecie miejsce na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Jazzowych Jazz Juniors w Krakowie, oraz otrzymał wyróżnienie na Konkursie Zespołów Jazzowych Sarteano (Włochy). W 1999 z własnym zespołem New Orkestra zdobył III miejsce na Konkursie Zespołów Jazzowych Jazz Juniors w Krakowie. Skomponował muzykę do spektakli: „Transatlantyk" Witolda Gombrowicza w wykonaniu Teatru Montownia, oraz „Krzywa wieża” Nadieżdy Ptushkiny w reżyserii Agnieszki Lipiec-Wróblewskiej (Teatr na Woli). Był współautorem opracowania muzycznego do przedstawienia Magdaleny Warzechy „Halo?Kabaret?”. Jako muzyk brał udział w spektaklach w reżyserii Jerzego Grzegorzewskiego „Nowe Bloomusalem” J. Joyce’a, „Wesele” St. Wyspiańskiego (Teatr Narodowy w Warszawie). Od roku 2000-2016 członek kadry Miedzynarodowych Warsztatow Jazzowych w Puławach. 2014 - wykładowca w klasie gitary basowej i kontrabasu podczas pierwszych warsztatów Drum Camp w Kielcach.

Sebastian Frankiewicz jest absolwentem Wydziału Jazzu Katowickiej Akademii Muzycznej. Laureat konkursów Jazz Nad Odrą we Wrocławiu, Festiwalu Standardów Jazzowych w Siedlcach, Złotego Krokusa w Jeleniej Górze i Bielskiej Zadymki Jazzowej. Od 2002 roku współpracuje z Michałem Urbaniakiem. Członek zespołów Janusza Muniaka, Lory Szafran, Zbigniewa Namysłowskiego, Artura Dutkiewicza, Mariusza Lubomskiego, Miki Urbaniak, Zbigniwa Wegehaupta oraz grupy „Bisquit” promowanej przez wytwórnię Kayax. Koncertuje również z Grzegorzem Karnasem, Agą Zaryan, Grażyną Auguścik, Urszulą Dudziak i Januszem Skowronem. W styczniu tego roku odbył się koncert inaugurujący powstanie autorskiego zespołu z saksofonistą Radkiem Nowickim i kontrabasistą Andrzejem Święsem, w programie którego znajdują się kompozycje własne członków grupy.

Kuba Badach z zespołem

Kuba Badach - vocal
Jacek Piskorz - instrumenty klawiszowe
Michał Kapczuk - bas/kontrabas
Maciej Kociński - saksofon
Robert Luty - perkusja

Kuba Badach, polski muzyk, kompozytor i wokalista, a także aranżer i producent muzyczny. Dwukrotny laureat nagrody ider zespołu Poluzjanci (dawniej Polucjanci) oraz członek grupy The Globetrotters. Od początku poszukiwaniu własnej artystycznej drogi towarzyszyły Kubie sprzyjające okoliczności. Jako niespełna dwunastolatek dołączył do międzynarodowego zespołu musicalu "Peace Child". Kilka miesięcy później dzięki staraniom p. Ewy Sokołowskiej towarzyszył występom muzyków Big Bandu Wiesława Pieregorólki, śpiewając m.in z Mieczysławem Szcześniakiem, Ryszardem Rynkowskim i Andrzejem Zauchą. W 1988 roku nagrał pierwszą solowa płytę pt. "Gwiazdkowe Cuda". Album ten zawierał utwory utrzymane w bożonarodzeniowym klimacie., stworzone przez Wiesława Pieregorólkę do tekstów Jacka Cygana, Jerzego Siemaszka i Sławka Starosty. Na płycie wystąpili również giganci polskiej sceny jazzowej - Henryk Miśkiewicz i Zbigniew Namysłowski. W 1989 roku Kuba wziął udział w prestiżowym koncercie "Artyści dla Rzeczypospolitej", będącym aktem uznania wykonawców dla nowo powstałego rządu Tadeusza Mazowieckiego. Występ Kuby został entuzjastycznie przyjęty. W 1996 rozpoczął edukację na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie wokalnej, której absolwentem został w grudniu 2000. Podczas studiów brał udział w wielu projektach muzycznych. Współpracował wtedy m.in. z Katarzyną Gaertner, Robertem Jansonem (nagrał z nim dwie płyty: "Trzeci Wymiar" i "Nowy Świat"). Artysta współpracował również z Ewą Bem, uczestnicząc w trasach koncertowych i nagraniach studyjnych. Wspólna płyta "Mówię tak, myślę nie", gdzie Kuba wystąpił w roli kompozytora, aranżera i producenta, otrzymała w 2001 roku nagrodę Fryderyka w kategorii "Płyta roku - pop". Inną, ważną osobą na drodze artysty była Kayah, której przez ponad dwa lata towarzyszy podczas koncertów. Jako zaprzyjaźnieni artyści wspólnie wykonali skomponowany przez Kubę (do tekstu Janusza Onufrowicza) utwór "Najpiękniejsi" , który w 2005 roku ukazał się na dwupłytowej kompilacji artystki "The Best And The Rest". Aktualnie Kuba współtworzy dwa zespoły. Pierwszy z nich to quazi-jazzowa grupa The Globetrotters (powstała w 1999 roku), która zagrała ponad 300 koncertów na świecie. E ciągu dziesięciu lat działalności grupa wydała 4 płyty. Oprócz Kuby grupę współtworzą Bernard Maseli - najlepszy polski wibrafonista, od wielu lat utrzymujący się na szczycie rankingu prestiżowego magazynu "Jazz Forum", wybitny saksofonista Jerzy Główczewski oraz światowej sławy perkusjonista Nippy Noya. Drugi zespół to Poluzjanci (dawniej Polucjanci) - grupa powstała w 1995 roku. Zespół tworzy grupa indywidualistów i przyjaciół - Robert Luty - perkusja, Piotr Żaczek - gitara basowa, Przemysław Maciołek - gitara, Marcin Górny i Grzegorz Jabłoński - instrumenty klawiszowe; Kuba Badach - wokal, Janusz Onufrowicz - teksty). W 2000 zespołem wydał debiutancki album zatytułowany "Tak po prostu". W 2002 Polucjanci dali koncert w klubie "Baggot INN" w West Greenwich Village na Manhattanie, a 8 czerwca Polucjanci i Kayah zagrali koncerty w prestiżowej sali "Avery Fisher Hall" w Lincoln Center. Koncert, przygotowany przez Ewę Sokołowską, poświęcony był Andrzejowi Zausze. W 2009 roku został wydany album "Tribute to Andrzej Zaucha. Obecny", w którym Kuba składa hołd nieżyjącemu już Artyście. W 2010, nakładem Penguin Records została wydana druga płyta zespołu Poluzjanci pt. "Druga Płyta", a w 2011 trzecia, zatytułowana "Trzy Metry Ponad Ziemią".

Jacek Piskorz - kompozytor, jeden z najbardziej utalentowanych aranżerów i pianistów w Polsce. Program Tribute to Andrzej Zaucha” zawiera utwory legendy polskiej sceny muzycznej w aranżacjach Jacka Piskorza i Kuby Badacha. Współpracował z bardzo wieloma najlepszymi muzykami polskimi.

Michał Kapczuk - kontrabasista, gitarzysta basowy. Absolwent Wydziału Jazzu w ZPSM w Warszawie na ul. Bednarskiej oraz Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Współtworzy wiele projektów muzycznych o różnorodnych stylistykach (jazz, pop, rock). Kilkunastokrotnie zdobywał Grand Prix zespołowe na najważniejszych konkursach w Polsce i za granicą. Indywidualnie wyróżniony na festiwalach „Tarnów Jazz Contest 2008′′ , „Krokus Jazz Festiwal Jelenia Góra 2009′′ i „Jazz Nad Odrą Wrocław 2010′′, otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska”. Koncertował na wielu prestiżowych festiwalach w Polsce oraz za granicą (Francja, Czechy, Ukraina, Litwa, Bułgaria, Turcja, Belgia, Holandia, Hiszpania, Niemcy, Kanada).

Maciej „Kocin” Kociński - muzyk jazzowy, kompozytor, pedagog. Gra na saksofonach (altowym, tenorowym, sopranowym), na klarnecie i EWI. Jest absolwentem dwóch akademii muzycznych: w Poznaniu w klasie klarnetu prof. Z. Nowaka i w Katowicach w klasie saksofonu prof. J. Główczewskiego. Występuje ze swoim trio (wraz z Andrzejem Święsem i Krzysztofem Szmańdą) i jest liderem zespołu Soundcheck. Gra również z orkiestrami Young Band i swingową orkiestrą Gary'ego Guthmana. Ponadto uczestniczył w działalności grup: Mutru, Breaking News, Sax Brothers oraz jako muzyk sesyjny z różnymi artystami (m.in. Ewa Bem, Hanna Banaszak, 3miel, Piotr Pawlicki, Grzegorz Tomczak, Justyna Szafran, Katarzyna Skrzynecka, Piotr Żaczek, Dorota Jarema, Zygmunt Kukla). Współpracuje także z reprezentantami muzyki house. W 2011 i w 2012 r. był nominowany do nagrody Fryderyka jako Jazzowy Kompozytor/Aranżer Roku.Trio jazzowe Macieja „Kocin” Kocińskiego powstało w 2011 roku. Repertuar zespołu to przede wszystkim kompozycje lidera. W styczniu 2013 roku nakładem wytwórni Allegro Records ukazał się pierwszy album zespołu zatytułowany "Proverbs 3:5", na którym gościnnie wystąpili Kuba Badach i Patrick Jiya. Dzięki temu albumowi Maciej "Kocin" Kociński w 2014 roku został nominowany do Nagrody Muzycznej Fryderyki w kategorii debiut jazzowy. Muzycy Kocin Kociński Trio wraz z pianistą Krzysztofem Dysem współtworzą także kwartet Soundcheck, z którym stale koncertują. Wspólnie zdobywali nagrody na krajowych i zagranicznych konkursach jazzowych. W tym składzie nagrali kilka bardzo dobrze przyjętych w Polsce i za granicą albumów.

Robert Luty - Jest jednym z czołowych perkusistów sesyjnych w Polsce. Nagrał kilkadziesiąt płyt z wieloma czołowymi artystami. Rozpoczął swoją edukację muzyczną w wieku zaledwie 5-6 lat. Absolwent Wydziału Jazzu przy ulicy Bednarskiej, uczeń Czesława Bartkowskiego. Nie boi się żadnej stylistyki muzycznej czego potwierdzeniem jest dużą różnorodność stylistyczna płyt w powstawaniu których brał udział. Wysoki profesjonalizm w przygotowaniu i nagraniach studyjnych stawia go w czołówce najczęściej nagrywanych bębniarzy w Polsce. Jak sam twierdzi zdecydowanie bardziej ceni feeling i dobrą energię w utworach, a niżeli sterylne, ekwilibristyczne i pozbawione energii podkłady. Z zamiłowania kierowca rajdowy, posiadający licencję międzynarodową.

polecane

newsletter

Strona JazzPRESS wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie plików cookies, możesz w każdej chwili zablokować je, korzystając z ustawień swojej przeglądarki internetowej.

Polityka cookies i klauzula informacyjna RODO