News

New York Jazz Masters – International Jazz Workshop 2017

Obrazek tytułowy

W dniach 08 - 15.08.2017 w Wojanowie odbędzie się druga edycja Międzynarodowych warsztatów jazzowych „New York Jazz Masters –International Jazz Workshop". Projektu kulturalno – edukacyjny, którego ideą jest szeroko pojęta promocja Polski oraz Dolnego Śląska na gruncie europejskim oraz pogłębianie polsko-amerykańskiej współpracy kulturalnej.

Wśród kadry nauczycielskiej tegorocznego New York Jazz Masters –International Jazz Workshop znajdują się profesorowie najlepszych uczelni w Stanach Zjednoczonych, takich jak Manhattan School of Music w Nowym Jorku, Columbia College w Chicago czy The New School for Jazz and Contemporary Music w Nowym Jorku : Judy Niemack – wokal, Aaron Goldberg – piano, Greg Osby – sax, Mike Moreno – gitara, Matt Penman – kontrabas, Kendrick Scott – perkusja .

Oprócz kwalifikacji jako profesorowie, każdy artysta ma za sobą wieloletnią karierę, która obejmuje występy na najlepszych festiwalach jazzowych na świecie jak również dziesiątki nagranych płyt.​

KADRA:

JUDY NIEMACK - Wokal
Jako wykonawca Judy nagrała dziesięć albumów jako lider w tym jej debiutancką płytę My Heart, Blue BOP (Freelance) z Cedarem Waltonem, Long As You’re Living (Freelance), Heart’s Desire (Stash), która jest zbiorem duetów z pianistą Kennym Barronem, Straight Up (Freelance), duety z pianistą Malem Waldron pod nazwą Mingus, Monk and Mal (Freelance), Night And The Music (Freelance) About Time (Sony Jazz) z Lee Konitzem i Jeanfrancois Prinsem, What’s Going On (Temps), and Blue Nights (Blujazz) z Garym Bartzem i Jimim McNeely. Nagrała również album dla Blujazz, który koncentruje się tematach związanych z latem pod tytułem "Sun Dance".

W trakcie swojej kariery, Judy Niemack dokonała wiele jako piosenkarka, pedagog, autor tekstów, kompozytor i inspiracja dla młodych wokalistów jazzowych. Jednak biorąc pod uwagę wszystko, co zrobiła do tej pory, można odnieść wrażenie, że najlepsze jest jeszcze przed nami. "Kocham standardy i wykonałam je wszystkie w moim życiu, ale jest to nowa era i czas, aby stworzyć nową muzykę" - mówi.

Ze względu na jej piękny głos, nieustraszone improwizacje, imponującą muzykalność i wszechstronność, Judy Niemack pracowała z wieloma gwiazdami jazzu, w których poczet zaliczają się pianiści Fred Hersch, Kenny Werner, Cedar Walton, Kenny Barron, Jim McNeely Steve Kuhn Kirk Lightsey i Kirk Nurock; saksofoniści Lee Konitz, Joe Lovano i James Moody, basiści Ray Drummond i Eddie Gomez, perkusiści Billy Higgins, Joey Baron, Billy Hart i Adam Nussbaum, a także Toots Thielemans, Clark Terry, New York Voices, WDR Big Band, oraz gitarzysta Jeanfrancois Prins - mąż Judy, z którym współpracuje od 1992 roku.

Judy Niemack zaczęła uczyć jazzowego śpiewu i improwizacji pod koniec 1970 roku. Od tego czasu stała się jednym z najbardziej wpływowych nauczycieli w jazzie i pionierem wokalnej edukacji jazzowej w Europie. Judy uczyła jazzu w New School for Jazz and Contemporary Music, William Patterson University, Long Island University i New York City College oraz była jednym z profesorów podczas warsztatów Janice Borla Vocal Jazz od 1990 roku. Po przeprowadzce do Europy zaczęła uczyć na wydziale jazzu w Królewskim Konserwatorium w Brukseli (Belgia), a dwa lata później została pierwszym profesorem jazzu wokalnego w Niemczech. Uczy również w Konserwatorium Musikene w San Sebastian w Hiszpanii, wykłada w konserwatoriach w Holandii i Belgii oraz prowadzi warsztaty w całej Europie i na świecie.

Jako wykonawca Judy nagrała dziesięć albumów jako lider w tym jej debiutancką płytę My Heart, Blue BOP (Freelance) z Cedarem Waltonem, Long As You’re Living (Freelance), Heart’s Desire (Stash), która jest zbiorem duetów z pianistą Kennym Barronem, Straight Up (Freelance), duety z pianistą Malem Waldron pod nazwą Mingus, Monk and Mal (Freelance), Night And The Music (Freelance) About Time (Sony Jazz) z Lee Konitzem i Jeanfrancois Prinsem, What’s Going On (Temps), and Blue Nights (Blujazz) z Garym Bartzem i Jimim McNeely. Nagrała również album dla Blujazz, który koncentruje się tematach związanych z latem pod tytułem "Sun Dance".

Greg Osby - Sax
Rozpoczął karierę od współpracy z projektem M-Base, którego członkami byli m.in. też Steve Coleman i Cassandra Wilson. Po przeprowadzce do Nowego Jorku na początku 1983 roku, Osby szybko dał się poznać jako godny uwagi sideman dla artystów takich jak Herbie Hancock, Dizzy Gillespie, Jack DeJohnette, Andrew Hill, Muhal Richard Abrams, Jim Hall i Jackie Byard.

W 1987 roku Osby podpisał swój pierwszy kontrakt na nagranie solowej płyty z niemiecką wytwórnią płytową JMT (Jazz Music Today) a w 1990 roku przeniósł się do Blue Note Records, gdzie nagrał piętnaście albumów jako lider.Jego kariera zwieńczona jest licznymi nagrodami takimi jak Doris Duke Composition Fellowship czy Chamber Music America Composers Award. W 2014 National Public Radio wpisało Osby’ego na listę “Take 75: Great Solos in Blue Note Records History.”

Osby od lat angażuje się w edukację młodych pokoleń muzyków, wykładając na wielu prestiżowych uczelniach a także na warsztatach jazzowych na całym świecie takich jak: Berklee College of Music w Bostonie, The New School for Jazz and Contemporary Music w Nowym Jorku, Banff International Workshop in Jazz and Creative Music (Kanada), Berklee's Five-Week Summer Performance Program and Jazz Workshop, The Curtis Institute of Music, Nashville Jazz Workshop (Kalifornia, USA).

Arron Goldberg – Piano
Hailed by Down Beat magazine for his “quick-witted harmonic reflexes, fluid command of line and cut-to-the- chase sense of narrative logic,” Aaron Goldberg has made his name as one of jazz’s most compelling pianists, both as a bandleader and frequent collaborator with Joshua Redman, Wynton Marsalis, Kurt Rosenwinkel, Guillermo Klein and many more. On his new release The Now, Goldberg reunites with bassist Reuben Rogers and drummer Eric Harland, the virtuoso rhythm team going all the way back to his 1998 debut Turning Point. On their fifth outing together, the trio foregrounds a central truth about the art of playing jazz: that no two performances will be the same because the music is created, in Goldberg’s words, “in the dynamic plane of the present.”

Goldberg became a jazz devotee in Boston during high school. After spending a year in New York City at the New School for Jazz and Contemporary Music, he enrolled at Harvard College and graduated magna cum laude in 1996 with a concentration in Mind, Brain and Behavior. A founding member of Betty Carter’s famed and indispensable Jazz Ahead program, he continued his ascent performing in bands led by Al Foster, Freddie Hubbard, Nicholas Payton, Stefon Harris and Mark Turner among others. By the late 1990s, he was garnering wider attention, and an incessant touring schedule found him both inspired by music from around the world yet appreciative of the zen creativity that only jazz demands.

Goldberg’s bread-and-butter jazz vocabulary, his mastery and sense of invention on blues and standards, is second to none. On The Now, he lends Charlie Parker’s “Perhaps” a twist: the melody is played one quarter note apart in the right and left hand. Warne Marsh’s “Background Music,” on the changes of “All of Me,” is jaw-dropping in its speed, precision and unrelenting swing: the trio at full blast. “One’s a Crowd,” in another twist, uses the chord changes to Joe Henderson’s “Serenity.” “On Worlds (2006), we recorded a tune called ‘Unstablemates,’ and this is a similarly respectful de-rangement,” says Goldberg. “‘Serenity’ has a 14-bar form, while ‘One’s a Crowd’ drops a bar to 13, which alone renders it less serene. Melodically and improvisationally it aims to capture that mood when you're alone but your inner voice won't stay quiet."

Jazz has a way of summoning that kind of spirit from musicians, and Goldberg knows exactly how to capture it, surrounding himself with kindred spirits in pursuit of the highest expression. He and the trio embody the best of what jazz can be today: the ability to speak from deep within the tradition while putting their own collaborative imprint upon it. Combined with his personal take on jazz’s intangible and viscerally uplifting heritage, this makes Goldberg just the player to share all he knows about The Now.

Mike Moreno - Guitar
Originally from Houston, Texas, Mike began studying music formally at the Houston High School for the Performing and Visual Arts, a school renowned for its musical alumni, which includes such luminaries as Jason Moran, Robert Glasper, Brian Michael Cox, Eric Harland, Chris Dave, Kendrick Scott, and Beyoncé.

After graduating, Mike moved to New York City with a scholarship to attend the New School University. While still in school he began garnering the recognition necessary to be called to perform and tour with some of the most venerable names in the Jazz world as well as rising stars of the scene.

Over the years, they have included The Joshua Redman Elastic Band, Lizz Wright Band, Nicholas Payton Quartet, Stefon Harris Sonic Creed, Me'Shell N'Degeocello, Jason Moran, Terence Blanchard, Robert Glasper, Ambrose Akinmusire, Gretchen Parlato, Aaron Parks, Claudia Acuña, Greg Osby 4, Wynton Marsalis and the Jazz At Lincoln Center Orchestra, Jeff "Tain" Watts, Jeremy Pelt, John Ellis, Myron Walden, Kenny Garret, Yosvany Terry, Ralph Bowen, Will Vinson and more.

Additionally, Mike has recorded with numerous major artists, both inside and outside of the Jazz genre. 3 of these recordings were nominated for a Grammy. In 2010 both Q-Tip's "The Renaissance" and Geoffrey Keezzer's "Aurea" were nominated for Best Album in their categories, as well in 2008 Eldar's "Re-Imagination" received the same nomination in the Jazz Category. Moreno's discography also includes artists such as Bilal, Jeremy Pelt, Robert Glasper, John Ellis, Aaron Parks, Jimmy Greene, Myron Walden, Sam Yahel, Ralph Bowen, Marcus Strickland, Yosvany Terry, Kendrick Scott Oracle, Will Vinson, and Bob Reynolds.

In 2007, Mike released his debut CD Between The Lines on the World Culture Music label, which Nate Chinen deemed in The New York Times as one of his top 10 Jazz albums of 2007. He recorded his second and third albums, Third Wish 2008 and First In Mind 2011, for European Jazz label Criss-Cross Records. He returned to World Culture Music for the release of Another Way 2012 which made the 25 "Best of 2012" Jazz Releases on itunes. And his most recent album Lotus has just been released.

Matt Penman – Bas
Pochodzący z Nowej Zelandii, Matt Penman przeniósł się do USA w 1994 roku gdzie rozpoczął studia w Berklee College of Music. Jego kariera rozwinęła się w niewiarygodnym tempie. Penman jest uznanym członkiem SFJazz Collective, 8-osobowej grupy kompozytorów, którzy prezentują swój oryginalnych materiał, jak również aranżacje twórczości mistrzów jazzu. W skład zespołu wchodzą jedni z najlepszych kompozytorów/ improwizatorów światowej sceny jazzowej w tym Mark Turner, Stefon Harris i Miguel Zenon.

W 2009 roku Matt założył swój własny kwartet pod nazwą James Farm do którego zaprosił muzyków takich jak Joshua Redman, Aaron Parks i Eric Harland. Zespół wydał swój debiutancki album w 2011 roku dla wytwórni Nonesuch Records. Penman współpracowcał również z muzykami takimi jak Joe Lovano, John Scofield, Kurt Rosenwinkel, Kenny Werner, Dave Douglas, Chris Cheek, Seamus Blake, Wolfgang Muthspiel Guillermo Klein, Rebecca Martin Nicholas Payton, Fred Hersch i Madeleine Peyroux.

Jako wykładowca Penman prowadził warsztaty w całej Europie a w 2007 był profesorem etatowym w Brubeck Institute in Stockton w Kalifornii. W 2009 roku był również wykładowcą na warsztatach Banff Workshop for Creative and Improvised Music (Kanada).

Szczegóły oraz zapisy na warsztaty na stronie >>>

polecane

newsletter

Strona JazzPRESS wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie plików cookies, możesz w każdej chwili zablokować je, korzystając z ustawień swojej przeglądarki internetowej.

Polityka cookies i klauzula informacyjna RODO