News

Plebiscyt na najciekawsze okładki płyt jazzowych

Obrazek tytułowy

Zapraszamy do wzięcia udziału w plebiscycie radiowej Dwójki na najciekawsze, najsłynniejsze, najpiękniejsze w historii okładki płyt jazzowych. Wyniki plebiscytu zostaną zaprezentowane na antenie Dwójki 30 kwietnia wieczorem, wieńcząc tym samym obchody Międzynarodowego Dnia Jazzu.

Z każdego komputera można zagłosować tylko raz. Głos oddajecie wskazując 10 wybranych płyt. Głosujcie na dziesięć pozycji do północy 25 kwietnia.

Najlepsze okładki bywają nie mniej słynne niż same nagrania. Reprodukcja obrazu "White Light " Jacksona Pollocka na albumie "Free Jazz" Ornette'a Colemana sprowokowała w początkach lat 60. burzliwą dyskusję. Zdjęcia z płyt Milesa Davisa czy Johna Coltrane’a stały się prawdziwymi ikonami, a estetyka albumów ECM-u w nierozerwalny sposób łączyła się z samą muzyką. Czy wygrają dzieła słynnego duetu Reid Miles/Francis Wolff odpowiedzialnego za charakterystyczną szatę graficzną wytwórni Blue Note, czy też niepodrabialne projekty Marka Karewicza dla serii Polish Jazz? A może estetyczne propozycje Winter&Winter lub też surowa poetyka Petera Brötzmanna?

Głosować można pod tym linkiem >>

Wśród okładek znajdziecie m.in.:

George Adams-Don Pullen Quartet - Live at the Village Vanguard Vol. 2 (Soul Note, 1983, okładka: Giuliano Crivelli)
Miles Davis - Porgy And Bess (Columbia, 1958, fot. Roy De Carava)
Dave Douglas - Charms of the Night Sky (Winter&Winter, 1998, okładka: Stephen Byram, fot. Robert Lewis)
Keith Jarrett - Bye Bye Blackbird (ECM, 1993, okładka: Dieter Rehm, fot. Catherine Pichonnier)
Sonny Rollins - East Broadway Run Down (Impulse!, 1966, okładka: Robert Flynn/Viceroy, obraz: Mel Cheren)

i wiele innych.

Zachęcamy do zabawy! My już mamy swoje typy...

polecane

newsletter

Strona JazzPRESS wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie plików cookies, możesz w każdej chwili zablokować je, korzystając z ustawień swojej przeglądarki internetowej.

Polityka cookies i klauzula informacyjna RODO